fredag 4. februar 2011

UKRUTT FORGÅR IKKE

Den siste uken har vært ei travel og innholdsrik uke for min del. Aldri hadde jeg trodd at det ”å synes” strømmen er dyr skulle få så mye oppmerksomhet. Har fått føle litt på hvordan det er å bevege seg inn i det offentlige rom der alle har ei mening om deg. Med omtale på VG-nett, i  Adresseavisen og i Klassekampen er jeg definitivt av den oppfatning av at strømprisene er noe som opptar folk flest. Jeg har fått et titalls mailer fra ukjente, som forteller om sine regninger. Mange av disse regningene er faktisk større enn min…..som da sikkert resulterer i  at de defineres som ”unormale” strømkunder hele gjengen. Som sikkert de fleste av dere har fått med seg er jeg nominert på en 6.plass på FrP`s liste i Trondheim til høsten. Det er jeg utrolig stolt over. Jeg skal gjøre alt jeg kan i den kommende valgkampen for at ”folk flest” skal kunne kjenne på samme go`følelsen for et parti som det jeg gjør. FrP er definitivt det rette partiet for meg!  Det jeg gleder meg aller mest til er selvfølgelig alle diskusjonene om det som opptar de aller aller fleste av oss i disse dager, nemmelig eldreomsorg.  Slik eldreomsorgen er i Trondheim pr dags dato vil jeg påstå at dette er galskap satt i system. Dette må vi få en slutt på, og der har jeg et inderlig ønske om å være med og påvirke. Mye og mangt  kan sikkert sies om meg og min person, men en ting er i hvert fall sikkert, jeg hadde ikke orket og bruke all min tid på å prøve og hjelpe gamle og pleietrengende i byen min om jeg ikke trodde det nyttet. Når ting blir så til de grader tatt ut av sin sammenheng i denne strømdebatten, må jeg vel forbrede meg på at det i hvert fall vil skje når eldreomsorgen skal debatteres. Det at jeg driver et privat omsorgsfirma vil nok fra de rødgrønne bli brukt i mot meg ved første korsvei. Det er jeg forbredt på, så ”bring it on”. Enlid is ready J

Helgen min er, ikke helt uventet, fylt med fotballkamper i Kotenghallen. Gleder meg veldig til å tilbringe tid sammen med jentene og ikke minst den fantastiske foreldregjengen .  Skal nok klare og få presset inn et lite glass rødt også.
Vil ønske dere alle sammen ei riktig god helg. Nyt den og ta godt vare på hverandre.

1 kommentar:

  1. Herlig Grethe:) ikke alle som tåler og høre meninger rett fra levern:) Tror du vil bli et frisk pust inn o FRP, til og med jeg skal vudere å stemem da:) for kommunevalg kan jeg jo stemme på ( utlænding som jeg er!!:) Var i hallen sist helg med FRedrik 97 endte med et lite beinbrist i foten + kraftig overtåkk! God gornøyelse:)

    SvarSlett