fredag 18. februar 2011

Sykehjemsplass?....NEI TAKK.

Når jeg blir gammel og skrøpelig kommer jeg definitivt ikke til å søke sykehjemsplass. Gjennomsnittsprisen på et sykehjem pr døgn er 1200,-. Jeg har sjekket reservasjonsprisene på et cruiseskip og der kan jeg få langtidsrabatt og seniorrabatt til 810,- pr døgn. Det betyr at jeg vil ha 390,- pr døgn til andre formål.
Cruiseskipet har også :
·        Svømmebasseng, treningsrom, gratis vaskemaskin og tørketromler og det er sceneshow hver kveld.
·        Gratis tannpasta, barberhøvler, såpe og shampo.
·        Jeg kan treffe nye mennesker hver 7 eller 14 dag.
·        TV`n ødelag? Defekte lyspærer? Trenger du ny madrass? …IKKE NOE PROBLEM! De kommer og ordner alt og ber faktisk om unskyldning for ubehaget du måtte ha hatt.
·        De vil behandle meg som en gjest og kunde, ikke som en pasient. Gir du dem en ekstra slant i tips vil hele besetningen stå på pinne for deg.
·        Du får rent sengetøy og håndklær hver dag uten at du trenger be om det.
·        Om du falle og brekker et ben om bord på et cruiseskip vil de umiddelbart oppgradere ditt opphold om bord. Om det samme skjer deg på et sykehjem blir du innen kort tid pleiepasient.
·        Om du skulle være uheldig å dø om bord er det bare å tippe kroppen min over båtripa…helt uten kostnader.
Så folkens……..Ingen vits i å se etter meg på et sykehjem når jeg blir gammel. Da vil jeg antagelig seile rundt i verden om bord på et cruiseskip til en langt billigere pris enn hva en sykehjemsplass koster..om du i det hele tatt skulle få en plass på et sykehjem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar