mandag 14. februar 2011

EN GLEDENS DAG FOR TPO :-)

I dag fikk vi telefonen vi ikke helt turde håpe på at kom. Gratulerer Trondheim Private Omsorgstjeneste...dere er valgt som leverandør av tjenester til Stjørdal kommune vedrørende Fritt Brukervalg. HURRA :-) Dette var morro. Akkurat "Fritt Brukervalg" er en ting jeg brenner veldig for. Det fremgår vel også i tidligere Blogginnlegg. Det at folk på Stjørdal får en reell valgmulighet til selv å kunne velge hvem som skal hjelpe er et stort steg i riktig retning. Bare å kunne føle på denne medbestemmelsesretten bidrar til at brukerne blir mere tilfreds.


Det som gjør meg betenkt er at min egen storkommune Trondheim jobber seg lengre og lengre bort i fra slike løsninger. Det virker nærmest som om de gjør dette rett og slett bare av prinsippielle årsaker. "vi har sagt vi ikke ønsker valgfrihet for de e eldre, og da blir det slik". At våre folkevalgte i Trondheim ikke svelger noen kameler og snart innnser at Fritt Brukervalg før eller siden tvigner seg frem også her i Trondheim er rart. Hva er det Trondheim kommune er så redde for? Min tanke er at om Trondheim innfører Fritt Brukervalg vil man synliggjøre mye av den dårlige kvaliteten på tjenesten kommunen selv leverer, noe de rødgrønne selvfølgelig er livredde for. Forstå det den som kan. Er vel ikke akkurat slik man definerer "BRUKER I FOKUS".


Jeg håper at ved valget i september at vi skal farge byen vår blå. Med en blå by vil ihvertfall min målgruppe, nemelig eldre og pleietrengende, få en langt bedre hverdag. Da vil de selv kunne velge hvilke hjelpere de selv ønsker.......for de blå politikerne i Trondheim virker å være langt mer opptatt av frihet for den enkelte.


Igjen vil jeg få uttrykke gleden over å bli valgt av Stjørdal kommune...... OG HVILKEN VALENTINE`S DAY DET BLE.


God ettermiddag til alle kjente og ukjente som følger Bloggen min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar