mandag 14. mars 2011

Rødgrønn journalistikk i Trønderhovedstaden

Trondheim står straks ovenfor den heftigste valgkampen byen har opplevd på mange år. Den vil bli utfordrende på flere områder, ikke minst i den evige kampen om medienes spalteplass. Som fersk FrP politiker har jeg etter hvert forstått at man da må bevise langt mer for å fange journalistenes oppmerksomhet enn hva andre trenger. I Trondheim er vi beklageligvis i den situasjonen at Adresseavisen, som eneste avis, er ekstrem rødgrønn. Er du rødgrønn politiker kan du få metervis av spalteplass, helt uten at det som skrives trenger å være av særlig vettdugt innhold.  Tidvis stiller jeg meg undrende til om Adresseavisen i det hele tatt har gjort research på historiene de serverer. Et eksempel på dette er Adeccosaken og nå,Helsenor saken som sansynligvis rulles opp en av de nærmeste dagene. Etter flere forsøk på innlegg/leserbrev for å la folk få en litt mer nyansert fremstilling av det hele, ser jeg dessverre at Adresseavisen velger og ikke trykke dette. Det bildet avisen gir er utelukkende negativt og fryktelig dårlig omtale hva gjelder private foretak, noe de rødgrønne selvfølgelig synes er helt topp uansett hvor lite hold det er i historien. Håper på en spennende og noenlunde rettferdig valgkamp hva gjelder journalistikk og mediaomtale….så til Adresseavisen vil jeg si at :  SKJERP DERE. Det finnes flere bra farger og kloke hoder i Trondheim. Ikke alle disse er rødgrønne J Godt valg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar